världen idag..

lära bara skriva av mej, tänker på det så himla ofta..
jani, tror verkligen inte att det här är bara mina tankar, för det här är nå sjukt. det går en massa trender, alla börjar bli tvillingar runt omkring mej. dom ska va pinn smala och ha perfekt ansikte för att duga, annars blir man mobbad, i mina ögon är mobbing det värsta som finns. jag har förr varit en förjävlig person, jag trök ner folk på botten, men jag mådde så dåligt själv att jag försökte dra med andra. jag mådde så dåligt själv att jag vela få ner andra för att komma upp själv, men sanningen bakom allt är att jag föll lika mkt som dom, jag förändrade inget annat än att folk fick rädsla för mej, jag va så dum, så idiotisk. men jag förändrade mej, jag blev en annan person, det är jag glad över. men se på mobbing idag? har man inte alla kläder som är inne så dugar min inte. jag förändrade mej för att det här är den person jag älskar att vara, eller nej. jag förändrade inte mej, jag växte upp, insåg vad livet behöver och vad det har att ge. jag är 14 år, snart 15, och redan nu så klarar jag inte av att se på modereklamer eller modeprogram. jag bläddrar förbi nu, jag mår illa av att tänka tanken på att det finns folk därute som verkligen drömmer om att vara smal och ha fina kläder. och att det finns folk som bara väntar på ett "hej", tankarna får mej må illa. jag kan inte förstå vart världen är påväg.. liksom, man kan inte se ut som man vill nu längre, man kan inte klä sej i dom kläder man tycker om eller tycker är snyggt, nej för då duger man inte. jag verkligen spyr på sånt. och ja, det är sant, jag kan inte titta på reklamer och modeprogram längre, det får mej må illa.. och sen en till sak, vi är så sjukt bortskämda här i svergie, eller iaf mycket mer än häflten. titta på dom där ute i andra land? som blir överglada över en 5krona? det är sjukt, sånt får mej börja gråta.. åh. aja, nu orkar inte jag säga ngt mer.

men tror ni förstår vad jag menar med det här?
peace & ha det bäst.
/bällaolsson


Kommentarer
Postat av: elin

jag förstår vad du menar isabell, allt ser lika dant ut på varenda skola i stan, självklart inte bara här, men vahfan. de e hemskt anyway, om man inte e som dom modeller i sverige, eller köper dom mordenaste jeansen som kostar över tusenlappen så har man knappt nån chans att få kompisar om man kommer till en ny skola.. världen har totalt blivit modefixerade, de e ett helvete. .

2010-04-11 @ 21:40:45
URL: http://elinbergsman.blogg.se/
Postat av: ELINSKALK

du är bäst. du vet vad jag säger. du är grym du...!

2010-04-11 @ 21:47:50
URL: http://heyysnyggast.blogg.se/
Postat av: brander

sv; haha :b jaa fifaän vilket väder ! typ roligaste dagen på hela säsongen !

2010-04-11 @ 21:57:08
URL: http://nbrander.blogg.se/
Postat av: lisa

så jävla rätt skrivet bälla ! håller med dig precis.

bälla är bäst.

2010-04-13 @ 19:37:00
URL: http://lisatano.blogg.se/
Postat av: noorlin@bdb

bra skrivet :')

jag håller med dig, det är sjukt hur det kan vara.

dom som vågar vara sej själva ska vara stolt över de, för dom flesta följer bara strömmen,

man måste följa sitt hjärta för att må bra, om man bara ljuger om vem man är så ser ju ingen ens riktiga jag och tillslut gör man inte det själv heller. man behöver inte låsas vara någon annan för att passa in, det är när man är sej själv man hittar sina riktiga vänner ju :)

du verkar ha fattat det där, tänk om alla kunde gör a de !

2010-04-14 @ 19:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0