rest in peace lisa reberg.

jag känner inte den här tjejen, och heller ingen som känner henne vad jag vet. men när jag läste börja jag gråta, så sjukt synd om henne, hennes pojkvän, vänner & släkt. visst är det flera ungdomar som dör, det är mkt folk som dör, men att dö av ett bråk med sin pojkvän, usch.. aja, läs & titta gärna den här filmen. http://www.youtube.com/watch?v=ni3Ip55AC9o hade den låten till när jag läste, vilket fick mej gråta mer.

taget från '' RIPLISAREBERG '' @bdb

Jag, Elin och Lisa skulle sova i tält. klokan var ungefär 9 på kvällen när stack hem till Lisa för att sätta upp tältet. men ist för att sätta upp tältet så satt vi ute på gatan och snackade. haha, kul hade vi ;) sen blev det sent och Lisas föräldrar skulle gå och lägga sig. så jag, lisa, elin, makee och ville gick och la oss på studsmattan. haha där hade vi också jävligt kul. alla var glada och jag trodde att detta skulle bli en iktigt bra kväll ! (Y) men det blev kallare och kallare så jag, makee och lisa gick upp på hennes rum för att hämta täcke. när vi kom upp på hennes så såg jag att det låg en sodastream flaska fyllde med läsk så jag tog några klunkar och sen tog Lisa flaskan och drack lite. sen frågade makee : Lisa vad e det i den flaskan, och hon bah: läsk ?!

så makee tog flaskan och luktade på den och tyckte att den luktade sprit men lisa sa att det nt var sprit i den, men makee trodde nt henne så han blev ledsen på lisa för att han trodde att hon drack så han stack hem. Lisa blev klart skit ledsen och stack efter makee hem. sen satt makee och lisa och snackade typ i en timme utanför makees hus. medans dom gjorde det så satt jag, Elin och Ville hemma hos lisa och väntade på att dom skulle komma tillbaka. men sen efter ett långt tag så kommer makee... ensam ! och vi undrade såklart var lisa var. makee sa då att hon hade följt efter honom hela tiden, men hade vikt av vid stigen bredvid tågspåret. vi blev såklart oroliga och rinde efter lisa men hon ville nt svara. så vi stack ut mitt i natten och började leta efter henne. vi var säkert ute och letade i en timme eller två. sen fick ville ett sms där det stog att hon var på tågspåret. så makee bad lisa ringa honom och det gjorde hon. (jag vet nt riktigt vad dom sa) men sen hör vi tåget komma, makee hör det både i luren och bredvid sig. han bad lisa att gå av tågspåret och lisa sa att hon hade gjort det.... och så hördes en smäll. tåget tvärnitar. makee hörde inte längre lisas röst i luren. så han försökte ringa igen... men det kom inte fram en enda signal. då sa makee: ville och marinda ni sticker hem och kollar ifall hon har stuckit dit, jag och Elin fortsätter att leta. så jag och ville stack hem till lisa men såklart var ingen där. vi satta där länge och väntade ute på gatan. men till sist så orkade vi inte bara sitta där och inte göra ngt så vi tog en cykel och började cykla efter makee oh elin. sen hittade vi dom, men inte ensamma... dom stog och pratade med poliser. jag var så rädd. men vi stak ner till dom och frågade ifall det var dom som hade ringt, men det var det nt... det var lokföraren som hade ringt


vi stog länge och pratade med en kvinnlig polis. sen kom en manlig polis och sa: det är en tjej som har blivit påkörd. alla började gråta. ville och elin kramade varandra oh jag och makee. vi stog länge där och bara grät och kramades. sen kommer det en gammal gubbe och en kvinna från en ambulans. vi släpper varandra och tittar på dom.



- er vänn är död. jag trodde att jag skule svimma. jag fick knappt luft så mkt som jag grät. dom bad oss om telefonnummer till våra föräldrar. så började dom ringa. jag och elin tog varandra i handen och följde med kvinnan till en ambulansbil. vi fick sätta os där bak med kvinnan och jag satte mig i elins knä. med full fart började vi köra till polis stationen. när vi kom in där så satt ville och makee redan där. alla kramade om varandra och så fick vi sätta oss i ett rum med ett stort runt bord och en massa stolar. vi satte oss ner ochh då kommer våra föräldrar. alla grät. vi satt i det rummet till klockan fyra på morgonen. vi bestämmde att vi skulle träffas senare på dagen och snacka om det. så alla kramade om varandra och sa hejdå. sen åkte vi hem och la oss. jag kunde knappt sova och det kunde nog inte dom andra heller. Så.. nu vet alla hur det var den kvällen/natten, så nu behäver ni nt fråga.

det var en olycka, nt självmord !

hon satt bredvid rälsen och sögs in i tåget.


Kommentarer
Postat av: Max din bby Joners

Fan vad hemskt!



Jag blev rädd fan!



Jag passar på att säga : Jag älskar dig! <33333333333

2010-01-14 @ 22:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0